- Udostępnij ()
- Wydrukuj
- 7 marca 2023
Jak pakować kosmetyki i w jakich opakowaniach je wysyłać?
Materiał partnera:
W branży kosmetycznej kwestia wysyłki produktów do klienta jest niezwykle ważna. Towar musi dotrzeć w nienaruszonym stanie, a co za tym idzie - trzeba odpowiednio go zabezpieczyć. W tym celu należy wybrać trwałe i odporne na uszkodzenia pudełko do pakowania. Kwestia bezpieczeństwa to jednak nie wszystko. Opakowanie może (a nawet powinno) być elementem budowania świadomości marki. Podpowiadamy, w co warto pakować firmowe kosmetyki i inne drobne produkty.

Pudełka fasonowe na wymiar - lekkie, wytrzymałe oraz idealnie dopasowane
Bez wątpienia najlepszym sposobem pakowania kosmetyków są pudełka fasonowe. Dostępne są klasyczne pudełka, ale również takie z wycięciem (powstaje wówczas swego rodzaju okienko, które pozwala wyeksponować towar). Produkcja opakowań fasonowych opiera się na wykorzystaniu mocnej tektury - konstrukcja opakowania składa się z 3-7 warstw takiej tektury. Mnogość dostępnych wariantów sprawia, że idealnie dobierzesz opakowanie do specyfiki swojego produktu. Pudełka fasonowe mają wiele zalet:
- są lekkie
- są wytrzymałe i odporne na uszkodzenia mechaniczne
- są relatywnie tanie
- są ekologiczne, ponieważ wykonuje się je z tektury
- są łatwe do przechowywania
- są łatwe do zapieczętowania
- dają możliwość personalizacji (może się na nich znaleźć nadruk lub naklejka)
- możliwe jest indywidualne projektowanie opakowań fasonowych (wielkość, kształt, kolor)
W zależności od tego, jakie produkujesz lub sprzedajesz kosmetyki - warto zaopatrzyć się w kilka wariantów pudełek (o różnej wielkości). Produkt powinien być zapakowany w optymalnie dobrane pudełko; nie za duże i nie za małe. Oczywiście szczególnie delikatne przedmioty trzeba dodatkowo ochronić (na przykład owijką z tektury falistej, papierem nacinanym itp.).
Opakowania fasonowe - nie tylko sposób wysyłki, ale też nośnik reklamy
Jak wspomnieliśmy - pudełka fasonowe warto potraktować jako element budowania świadomości marki. Odpowiednio zaprojektowane opakowania powinny wpisywać się w koncepcję komunikacji wizualnej firmy. Jeżeli więc decydujesz się na pudełka fasonowe w kolorze, to wybieraj takie barwy, jakie wykorzystujesz na co dzień - przy grafikach, w logo firmy, do różnego rodzaju projektów czy w mediach społecznościowych. Dzięki temu zbudujesz skojarzenia w świadomości klientów.
Na pudełku fasonowym warto też umieścić logo firmy wraz z danymi kontaktowymi (nie tylko numer telefonu czy adres, ale także nazwy profili w mediach społecznościowych). Ponadto na powierzchni opakowania możesz umieścić hasło reklamowe lub jakiś komunikat skierowany do klienta (na przykład życzenia miłego dnia lub podziękowanie za zakup). Pamiętaj jednak, aby nie przesadzić. Eleganckie, minimalistyczne logo w zupełności wystarczy, by przykuć uwagę odbiorcy, który otrzyma paczkę.