- Udostępnij ()
- Wydrukuj
- 20 sierpnia 2024
Niewielka miejscowość, ogromne perspektywy - co jest w stanie przynieść marketing lokalny?
Materiał partnera:
Reklama w sieci ma się dobrze, również dla firm działających lokalnie. Przez lata nie zniknęło bowiem zapotrzebowanie na lokalne gastronomiczne, hotele, salony kosmetyczne czy warsztaty mechaniczne, a także wiele innych biznesów, które prowadzone są w określonym mieście, a ich usługi dotyczą konkretnych lokalizacji. Wszyscy ci przedsiębiorcy nie powinni lekceważyć mocy wyszukiwarki Google, która jest w stanie wywrzeć ogromny wpływ na biznes - zwłaszcza pod kątem jego rozpoznawalności. Dzisiaj zarówno turyści, jak i miejscowi sprawdzają w sieci lokale czy punkty usługowe, zanim ostatecznie zdecydują się je odwiedzić. Nieobecność na mapie Google, brak własnej wizytówki czy posiadanie strony internetowej w rozsypce może poważnie zaszkodzić. Wystarczy jednak dobrze rozegrać karty, inwestując w sprawdzone sposoby na wyróżnienie się w sieci konkurencji lokalnej, poszerzyć grono klientów oraz zwiększyć przychody wynikające z prowadzenia firmy - sprawdź, co konkretnie mamy na myśli.

Google Moja Firma, czyli jeden z filarów promocji lokalnego biznesu w sieci
Odpowiedni e-marketing ma dziś ogromny wpływ na to, jak dana firma jest postrzegana przez potencjalnych klientów. Sposób, w jaki marka prezentuje się w sieci, jest w stanie przesądzić o jej sukcesie bądź porażce - dobra strategia to więc podstawa. Profil Firmy w Google, znany również jako Google Moja Firma, stanowi jedno z narzędzi, dzięki któremu przedsiębiorca może zarządzać widocznością swojej firmy w Google Maps, a także w samej wyszukiwarce Google. Rozwiązanie, z którego obecnie korzystają tysiące firm pozwala im na zaprezentowanie swojej oferty oraz kluczowych informacji, a co za tym idzie zwiększenie widoczności w lokalnych wynikach wyszukiwania. Profil Firmy w Google powinien zawierać w sobie ważne dla odbiorców informacje, dotyczące między innymi oferty, lokalizacji, godzin otwarcia czy wskazówek dotyczących dojazdu.
Główne elementy, z których składa się Profil Firmy w Google to:
- Dane kontaktowe. Umożliwiają one potencjalnie zainteresowanym klientom szybki kontakt z firmą, a także zlokalizowanie jej na mapie miasta.
- Opinie Google. Z roku na rok coraz więcej użytkowników przywiązuje wagę do opinii, a także dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat danych firm, ich produktów oraz usług. Takie działania mają bezpośredni wpływ na reputację przedsiębiorstwa, mogąc wyróżnić je na tle konkurencji.
Warto mieć świadomość, że interaktywną wizytówkę firmy da się wypozycjonować na określone słowa kluczowe - muszą być one jednak adekwatne do prowadzonego biznesu. Oznacza to, że ich dobór powinien poprzedzać dokładny research, a także analiza konkurencji. Osadzenie fraz także wymaga odpowiedniej strategii - zaniechaj spamu, zamiast tego używając starannie wyselekcjonowanych fraz w sposób naturalny, w różnych miejscach. Wiele informacji na temat zarządzania Profilem Firmy w Google można przeczytać na stronie https://afterweb.pl/. Pamiętaj: każde działanie ma wpływ na pozycjonowanie marki w sieci. Dlatego tak ważne jest, by działać w oparciu o starannie skonstruowaną strategię marketingową.
Posiadasz własną stronę internetową? Zastanów się nad lokalnym pozycjonowaniem
W ciągu ostatnich lat przedsiębiorcy zdążyli przekonać się o tym, że samo posiadanie strony internetowej w Google nie wystarcza, aby sprzedawać - konieczne jest odpowiednie promowanie witryny. Proces, jaki stanowi lokalne pozycjonowanie, obejmuje szereg działań, których głównym celem jest uzyskanie jak najwyższej pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google dla fraz odnoszących się do danego regionu. To właśnie pozycjonowanie lokalne pozwala na dotarcie do użytkowników, którzy mogą być realnie zainteresowani skorzystaniem z oferty firmy. Chociaż istnieją sposoby na samodzielne pozycjonowanie własnej strony, większość przedsiębiorców decyduje się powierzyć to zadanie doświadczonym agencjom marketingowym, takim jak na przykład Afterweb. Specjaliści, którzy na co dzień zajmują się promowaniem stron klientów w wyszukiwarce doskonale wiedzą, co jest potrzebne witrynie, by ta mogła rywalizować o korzystne miejsce w wyszukiwarce, wyprzedzając strony WWW konkurencji. Lokalne SEO bazuje nie tylko na kompleksowej optymalizacji strony, lecz również na wizytówce Google Moja Firma. Doświadczona agencja zazwyczaj rozpoczyna pracę od dokładnego audytu, który pozwala lepiej poznać kondycję strony, a także wywnioskować, jakie aspekty wymagają natychmiastowej poprawy. Lokalny marketing w wyszukiwarce to obecnie jeden z najskuteczniejszych sposobów na promocję swojej firmy w internecie. Jeżeli działasz w konkretnym mieście, obszarze lub województwie, zastanów się nad wdrożeniem działań mających na celu lepsze znalezienie Twoich usług przez użytkowników sieci. Pozycjonowanie to długotrwały proces, dlatego warto zacząć działać już dziś, by w przyszłości cieszyć się widocznymi rezultatami.